Chtěli byste osvěžit váš partnerský vztah?

Pokud žijete v dlouhodobějším partnerském vztahu, zřejmě to znáte. Dnešní doma plná home officů  napomohla tomu, že jsme spoustu času doma. Dříve jsme byli zvyklí zajít si zasportovat, zacvičit, nebo jen tak s kamarády na pivo či víno. Ale teď trávíme večery doma – před televizí, u počítače nebo třeba s knihou. Ale tak trochu každý sám. Všechny deskovky, karty a jiné hry už vzali za své a času stráveného opravdu spolu je čím dál tím méně. 

“Ale my spolu chodíme běhat!”, říkáte si.

Možná chodíte alespoň běhat, nebo třeba cvičit, ale i když jste spolu, stejně každý cvičí nebo běhá sám za sebe a chybí v tom sounáležitost, tvoření něčeho dohromady.

Akrojóga může být pro tento případ skvělé východisko. Jde o společné cvičení dvou lidí a nejedná se tak pouze o cvičení “vedle sebe”, ale o skutečné sdílení.

Bez spolupráce a vzájemné domluvy to nefunguje.

Záměrem cvičení je dostat se do různých pozic, ve kterých jeden podpírá či drží druhého. Funguje tu hodně rovnováha, proto je většina pozic ve výsledku mnohem jednodušší, než vypadají –  když se dobře vyvážíte, nejsou vůbec silově náročné.

Protože se jedná o balanční cvičení, neobejdete se bez poctivého zpevnění těla a nejlepší na tom je, že tělo se zpevní samo, intuitivně – jinak póza nebude fungovat. A makají oba. Jak ten, který leží na zemi (většinou je to ten silnější a větší), tak i ten, který létá (lehčí a menší). A i když tato disciplína nese jméno akrojóga, můžeme zaručit, že se u cvičení zapotíte. Z naší zkušenosti víme, že pravidelné cvičení formuje postavu – a to rovnoměrně – takže nemusíte hlídat, zda jste věnovali stejný čas posílení trupu, rukou a nohou. Další výhodou je, že se nemusíte striktně držet vyučovaných póz, a můžete sami objevovat a vymýšlet vlastní pozice.

Rozhodně to není jen o cvičení!

Přidaná hodnota, kterou vám cvičení párové akrobacie může přinést, je osvěžení Vašeho vztahu. Nejde jen o to, že strávíte čas společně, namísto vedle sebe. Je to také společná součinnost v pohybu – neobejdete se bez vnímání druhého. Je potřeba důvěřovat si, komunikovat, domlouvat se, spolupracovat a vzájemně se na sebe nacítit, naladit se na společný dech a fungovat jako jeden organismus. Po celou dobu cvičení setrváváme ve fyzickém kontaktu, což může pomoci dostat se k sobě blíž. 

Akrojóga je super, my jsme jí naprosto propadli. Navíc má momentálně tu výhodu, že je možné ji cvičit i když jsme zavření doma. Může vám přinést nejen posílení a zpevnění těla, ale i vztahu.

 

Koupit Kurz

Share this Post

Leave a Comment

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
*
*